CSR-ul iti ajuta afacerea

Mai 26, 2008 at 10:02 am 1 comentariu

Am ajuns sa folosim cuvinte doar fiindca ni se par ca sunt trendy sau ca suna bine. Vrem sa vorbim afacereza, dar fara sa intelegem ce spunem. Daca pana acum ne pricepeam cu totii la politica si la sport, mai nou ne pricepem si la advertising, branding, PR sau CSR.

Responsabilitatea sociala corporatista (CSR) este un subiect din ce in ce mai discutat in conferinte. Pentru a nu vedea in CSR doar un concept nou, “hot, sexy si trendy” trebuie sa avem si cateva notiuni teoretice.

De ce investec companiile in CSR?

In prezent, in tara la noi sunt putine companii care investesc in CSR, insa cele ce fac acest lucru adauga o valoare in plus brandului. CSR-ul sau responsabilitatea sociala corporatista oscileaza undeva intre interesele companiei si dorinta de a se implica si contribui la rezolvarea problemelor sociale.

CSR-ul pleaca de la premisa, bine evidentiata la conferintele regionale CSR UpDate, conform careia “Ajutandu-i pe ceilalti, iti ajuti afacerea!”. CSR-ul este vazut de catre companii ca o oportunitate de afaceri.

Pana sa ajunga la acest nivel, scopul responsabilitatii sociale corporatiste a evoluat de la axarea pe profit, la filantropie, apoi a urmat etapa donatiilor comunitare, cea a investitiilor corporatiste comunitare si, in prezent, a ajuns la nivelul unei afaceri sustenabile.

Cat obtine o companie in urma unei campanii de CSR?

Scopul oricarei firme este de a face profit. In zilele noastre, profitul nu mai este reprezentat doar de bani. Colectia de elemente intangibile, stocate in mintea unui consumator si raportate la un produs, serviciu, companie incepe sa valoreze din ce in ce mai mult.

Dupa cum spunea M. Newman in Salturi creative, “peste o treime din averea lumii este situata in mintile oamenilor, sub forma de branduri”. Responsabilitatea sociala corporatista este unul din factorii care contribuie la cresterea brand equity-ului. Politica de CSR trebuie vazuta de catre cei de la conducere ca parte integrata a strategiei pe termen lung a companiei.

Ce putem face pentru a creste gradul de implicare al angajatilor?

Teoretic, un program de CSR ar trebui sa inceapa intern. Pentru ca responsabilitatea sociala corporatista sa aiba succes trebuie sa fie implicati si angajatii. Strategia va pleca de la comunicare interna spre cea externa.

Cum cresti gradul de implicare al angajatilor in conditiile in care, la noi in tara, cultura voluntariatului este slab dezvoltata? Una dintre cele mai bune modalitati de motivare este puterea exemplului, deoarece angajatii nu trebuie obligati sa se implice.

Articol publicat pe BasicMarketing

Anunțuri

Entry filed under: CSR. Tags: , .

Pepsi Raw Cele mai bune viraluri

1 comentariu Add your own

  • 1. Capotescu Codruta Adelina  |  Decembrie 12, 2008 la 1:57 pm

    Sunt foarte interesata de acest subiect pentru ca intentionez sa imi pregatesc licenta pe aceasta tema…As fi mai mult decat fericita daca as putea obtine cat mai multe date despre comunicarea axata pe responsabilitatea sociala corporatista..As dori chiar sa aplic un chestionar in orasul meu ,organizatiilor , companiilor despre importanta adoptari acestui program.
    Avand in vedere ca si pentru mine este un subiect destul de nou dar care inca de la prima vedere m-a captivat si m-a impulsionat,cer ajutor celor care sunt in masura sa ma sfatuiasca ,sa-mi recomande bibliografie …sau sa-mi ofere informatii …multumesc

    Răspunde

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

RSS joburi in maketing

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

%d blogeri au apreciat asta: