Gafele anului 2007 din PR

Iulie 14, 2008 at 9:13 pm 1 comentariu

Binecunoscutul sfat “Invata din greselile tale!” ne este transmis inca din copilarie, insa, cateodata, este mai bine sa invatam si din greselile altora. “Imi asum greseala” este primul lucru pe care ar trebui sa-l spui dupa ce ai gresit, indiferent daca este vorba de viata personala sau profesionala.

De cele mai multe ori este suficient sa inveti sa nu le mai faci. Alteori este bine sa-ti dai seama cum ar fi trebuit sa procedezi. Indiferent de situatie, greselile trebuie privite ca niste pasi parcursi pentru atingerea succesului.

In mediul de afaceri teama de gresela reduce sansa de reusita. De la greseli la gafe este mai mult decat un pas. Din greseli trebuie sa inveti tocmai pentru a nu ajunge pana aici.

In fiecare an, agentia de relatii publice din California, Fanman PR, realizeaza un top al celor mai mari gafe din domeniul relatiilor publice. Gafele ce ocupa primele trei locuri in topul celor de la Fanman sunt prezentate in randurile de mai jos.

Primul loc este ocupat de o situatie inedita, cu care nici o agentie sau departament de PR nu ar vrea sa se confrunte.

Lucrezi intr-o agentie de relatii publice. Organizezi o conferinta de presa, insa ziaristii invitati nu apar. Ce poti sa faci? Cum te prezinti in fata clientului si in fata celor 2 sau 3 ziaristi care au venit? Cea mai simpla si nerecomandata decizie este sa joci asa-numitul schimb de roluri. Oamenii din agentie joaca rolul jurnalistilor; se aseaza in sala si pun intrebari. Nu s-a intamplat la noi in tara, ci la case mai mari.

Agentia Federala de Management al Crizei, FEMA, din Statele Unite ale Americii, a oferit un astfel de “spectacol” putinilor ziaristi care au participat la conferinta de presa organizata de ei. Explicatia oferita: intrebarile adresate de asa-zisii ziaristi au fost trimise de catre reprezentantii presei care nu au putut ajunge la conferinta. Chiar daca este vorba de un departament sau chiar daca se colaboreaza cu o agentie este extrem de jenant sa nu stii sa-ti atragi jurnalistii la conferinta si este si mai ridicol sa incerci sa-ti minti clientul sau propria firma.

Pe locul al doilea se situeaza o campanie de guerrilla advertising. In statiile de metrou, de autobuz sau pe podurile din 10 orase americane au aparut mai multe dispozitive magnetice luminoase, ce-l reprezentau pe personajul Mooninites, din desenul animat “Aqua Teen Hunger Force”. Locuitorii Boston-ului au fost cei mai alarmati. De frica unui atac terorist cu bomba au alertat autoritatile, care au “detonat” o parte din dispozitive. Compania Turner Broadcasting a dat nastere celei mai mari gafe, de pana acum, din istoria advertising-ului de guerrilla.

“De ce urasc negrii” este titlul controversatului articol scris de catre Kenneth Eng, pentru editia din San Francisco a saptamanalului AsianWeek. Articolul a fost publicat, sub forma unei liste de motive pentru care ar trebui sa uram oamenii de culoare, chiar in luna februarie, luna care este dedicata istoriei afroamericanilor. Autorul articolului si-a cerut scuze, insa fapta sa este condamnabila.

Cateodata este mai bine sa inveti din greselile altora, decat din ale tale, insa cele mai constructive, cele pe care Lao Tzu le vedea ca fiind “fundamentul succesului si mijlocul prin care acesta este atins”, sunt propriile greseli.

Articol aparut pe Basic Marketing.

Anunțuri

Entry filed under: Relatii Publice. Tags: , , .

Promovarea Iaşului Cooltural cu De-a valma Florin Piersic şi Moş Crăciun – eroii Generaţiei X

1 comentariu Add your own

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Feeds

RSS joburi in maketing

  • A apărut o eroare; probabil fluxul nu funcționează. Încearcă din nou mai târziu.

%d blogeri au apreciat asta: